Min Skola

     Bilden visar hur förfärlig skolans interiör kan vara, och att saker och ting är ur-funktion. Det är inte en fin syn att se på, speciellt när besökare kommer.
 
Filter: Stället jag tog fotot på var inte så trevligt område, det var en stor färg fläck, och röret var inte monterat som det ska vara och att lamporna var ur-funktion därför valde jag ett dystert och mörkt filter för att det representerar ett dött område.
Jag valde denna bilden eftersom den tyder på kreativitet, då hur två olika färger kan bilda en combo konst. Det är målad på ett väldigt öppet ställe så folket som går förbi kan titta.

Filter: Jag valde detta filtret eftersom bilden är mer grafitti-konst så jag tänkte att jag skulle ha till ett fräckt filter. Bilden visar ju att målaren har fört känslor och konst i samma arbete. så lite ljus och dyster som filter tyckte jag representera båda.
 
Jag tog knäpte kort på detta ställe eftersom det var smutsigt och inte ett trevligt ställe att vistas vid, materialet som ligger där nere är väldigt gammalt och har inte städats på ett tag.
Filter: Jag tog en mer öppen och ljus bild på en tråkigt och smutsigt ställe eftersom jag vill att folk ska kolla, ljuset för deras ögon till ett föremål ifall resten är svart och dött. varför jag tog detta var eftersom folk måste vakna upp och inse att vi arbetar i samma skola, och att det är upp till var och en att ta hand om den.
 

Fingertryck

 
 
 
Hur har jag arbetat?: Jag tycker att jag att jag har jobbat effektivt, konsentrerat.
Men inte direkt noga, men som uppgiften var ( Våga, och få framm någon känsla ).
Vilka val har jag gjort?: Jag valde att göra ögonen runda, eftersom i den "Tecknade" världen så brukar ögonen vara mer runda, och jag tänke "våga" så jag gjorde det så likt som möjligt, jag gjorde ingen bakrund, eftersom jag ville mer att man ska fokusera på ansiktet än vad som är bakom.
Vilka känslor väcker din bild?  Jag skulle säga ( ironiska känslor, mer som en skratt känsla )
Eftersom som sagt så var det inte ett så där noga arbete, och som munnen är glad or leer tror jag att dem som kolla på den skulle bli mer som ( haha fräckt! ).
Vad säger den? Den säger ( du kan ha finnar/prickar på anskitet, men du kan fortfarande vara glad!
Innehåll: Jag la till blått hår, och en indisk prick rakt mellan ögonbrynen, eftersom den ska representrera något roligt samt personen jag måla av, fast med lite andra detaljer ( Våga )
Till vad har jag gjort bilden? Varför? Till ett arbetsprojekt med mottot ( Våga och testa ) Jag tror mer att ju äldre vi blir desto fegare blir vi på ett sätt. Så Lena ville väcka bebisen i oss och måla med fingrarna och lägga ut våra känslor på ett papper men samt vara seriösa och tänka på att måla av en person.
Hur har jag arbetat med tekniken? Jag tycker att jag arbetat bra, jag hade olika färger på olika fingrar, så jag kude variera enklare, så slipper jag tvätta bort ena färgen på samma finger hela tiden.

Självporträtt

 
 
 
 
Omdöme: Jag tycker att mitt självporträtt var toppen eftersom den reflekterar mig,
Exempel Huvudformen, ögonen, håret och läpparna.
Ifall vi hade haft någon fråga om vem det var, så skulle klassen säkert säga Adian.
 
Uttryck: Ett vanligt uttryck.. mer som ett ( Vad är det som händer därborta? ) ett fundersamt ansiktsuttryck/tänkande.
 
Innehåll: Jag ser en man, som funderar över en situation/mattetal. han är lugn som att allt är under kontroll.
 
Funktion: Huvudet är mer runt som mitt, läpparna, ögonen ser matchande ut samt att håret har samma form.
 
Kvalitet: Jätte fin, men såklart kunde jag göra bättre, exempel att näsan inte är så krokig samt att fylla i läpparna. Men på andra sidan så tycker jag att den reflekterar mig på något sätt utan dem fela detalierna.
 
 

RSS 2.0