Reklam Analys
Berätta om reklamen
Reklamen handlar om kavli räkost och hur barn reagerar/vuxna och vem som är offret över reklamen.
På vilket sätt försöker de fånga vår uppmärksamhet?
Jag tror att dem försöker fånga den genom att lägga en bebo där så att föräldrarna ska tänka att vårt barn kanske också gillar det så börjar han äta mer det är därför barnet kastar bort första samdwichen.
Vem är sändaren?
jag tror Sändaren är Kavli Räkost det syns tydligt för att det är massa smaker av Kavli i slutet. och det står Kavli räkost på produkten.
Vad är budskapet?
Budskapet är att vi ska köpa mer av det för att bli ”piggare”. Bebisen var helt nere innan han åt den senare börja han dansa så jag tror det finns något sammanhang mellan att bli mätt på det och få mycket energi av Kavli.
Vilken är målgruppen?
dem största målgrupperna i detta fallet är Föräldrarna för att det är en bebis på videon det finns massa barn som inte äter så mycket, där klickar det direkt på föräldrarna och tänker att barnet äter något nyttigt och det är billigt och ”gott”.
annars på oss ungdomar så har dem gjort massa andra reklamer med samma budskap med bara att ändra på karaktären som bebisen har dem bytt ut till en pensionär osv..
Hur samverkar text/bild/ljud?
Ljudet samverkar jätte bra för det finns sväng på den låten och det är de bebisen gjorde att dansa efter han ätit kavli räkost,bilden var också bra men man såg att det var massa små saker som vart movieshopade eller fixat på data.
Texten tycker jag är möglig eftersom det står att alla älskar kavli så ligger alla smaker på plats i en rad, varför jag tycker den är möglig är för att inte alla gillar den och barn som kanske inte förstår det tror att den är jätte god, så det blir som ett måste på ” varu listan” för mamma/pappa.
Hur tolkar du reklamen? Har sändaren lyckats? Vad tycker du?
Jag tycker att den är jätte rolig för bebisen har såååna moves.
Jag tolkar den som Roligt en gång Men inte fler för massa reklamer av samma produkt och samma företag har baserats på denna men andra karaktärer bara.
Jag tycker inte att sändaren har lyckats för det finns så lite text och den enda texten som finns är ”Alla älskar kavli” ingen mening i de alls jämfört med andra reklamer exempel Ica Jerry eller andra reklamer.